Top of flop in marketing

In Tijdschrift voor Marketing van mei 2010 staat al voor de vierde keer de top 100 van beste marketeers van Nederland. Nee, onderwijsland wordt nergens genoemd (ik ben volgens mij dagelijks met mijn collega s bezig om de opleidingen van ons instituut in de markt te zetten volgens een heldere positionering en profilering en word ook beoordeeld naar marktaandelen, maar dat telt niet). Food/fmcg/retail voert de boventoon.
In zijn column geeft Alfred Levi vervolgens tien punten waaraan volgens hem de topmarketeer aan moet voldoen (verkorte versie):

1) houdt van zijn vak
2) zet relevante doelstellingen
3) marketingbudget als privebudget
4) hoog IK-weet en laag IK-denk gehalte
5) ontwikkelt innovatieve plannen
6) succesvol trackrecord
7) overziet ontwikkelingen van het vak
8 ) vernieuwt alleen als het potentieel meer brengt
9) begrijpt merken
10) begrijpt de klanten

Volgens mij hebben Theo van Vugt en Alfred Levi toch ook nog een rondje marketingopleidingen te doen. Zorg ervoor dat die topmarketeers ook al in de basis gevormd worden. Komen jullie langs?

Advertenties
Explore posts in the same categories: Marketing

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s


%d bloggers liken dit: